MÚSICA

 

En aquesta pàgina hi trobareu tot allò (cançons, danses i activitats) que van treballant a l'aula de MÚSICA.


________________________________________________________________________

JUNY: "FINAL DE CURS"
Cançons de final de curs:

Ball final: JUNTS
MAIG: "ES SAIG DES CASTELL"
Avui hem cantat i ballat, hem après una cançó nova "es saig des Castell"

Es saig des Castell
tenia un capell, 
lluia, lluia
i no era d'ell
 






i hem acabat la sessió amb un massatge.


ABRIL: A POC A POC I DEPRESSA
Avui hem continuat treballant el concepte de RÀPID I LENT.


Hem acabat la sessió explicant el conte: Els músics de Bremen.

ABRIL: PRIMERA SESSIÓ SEGON TRIMESTRE
Avui hem dedicat. la major part de la sessió a treballar el concepte de 
A POC A POC I DEPRESSA, ho hem fet a partir de diverses activitats.
Hem acabat la sessió explicant el conte: En PInxo i l'orquestra
ABRIL: ÚLtIMA SESSIÓ SEGON TRIMESTRE
Avui hem acabat el trimestre cantant, ballant...

Entre altres, hem fet el joc de les estàtues amb aquesta música (que els ha encantat, us la comparteix):
BONES VACANCES!

ABRIL: REPÀS DEL TRIMESTRE
Avui hem fet un repàs del trimestre:
- Hem cantat i ballat les danses de la caixa musical


-Hem recordat alguns conceptes musicals: 
FORT I FLUIX

MARÇ: SI TU ET VOLS DIVERTIR...

Avui hem repetit algunes de les activitats fetes en sessions anteriors i hem ballat una nova dansa: 


MARÇ: LLARG/CURT 
Avui hem tornat a cantar la cançó de l'abella:
 

A continuació, hem començat a treballar els sons llargs i curts a partir de dues músiques. 
La primera eren sons més ràpids:
La segona eren sons més llargs:
MARÇ: ZUM, ZUM! 🐝
Avui hem fet un repàs de totes les cançons i danses que hem treballat durant aquestes setmanes. Després, hem afegit a aquesta caixa la cançó de l'àvia quaresma i una que està relacionada amb l'arribada de la primavera... La cançó de l'abella: 
MARÇ: OH! SONS

Avui hem fet un repàs de totes les cançons de la caixa musical. A continuació, hem fet una activitat molt complexa on d'un en un haviem d'escollir un instrument i tocar una seqüència de 4 sons (forts i fluixos), la resta de fillets havien d'estar asseguts en silenci i escoltant. 

Hem acabat la sessió explicat un tros del conte: OH! SONS!



FEBRER: CARNAVAL ("UNA TRIBU D'INDIS")
Avui hem celebrat el carnaval a la classe de música. Així doncs, tota la sessió ha estat dedicada a fer diverses activitats ambientades amb els indis. Aquí us deixem una petita mostra de la classe:






FEBRERFORT I FLUix I ELS INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ

Ja que s'acosta el carnaval... avui hem començat la classe gaudint de la cançó de Carnestoltes:



A continuació, hem recordat els instruments que ja coneixem de percussió (haviem de relacionar l'instrument amb la seva imatge):



Un cop recordats, hem agafat els instruments i un a un hem picat una seqüència de 4 pulsacions amb diferents intensitats:



Seguint amb el treball de fort i fluix, hem tornat a fer l'audició de OBERTURA DE CARMEN però avui no ho hem fet amb mocadors... avui ho hem fet amb el paracaigudes! Ens ho hem passat molt bé!



Hem acabat la sessió fent-nos un massatge amb una ploma.


FEBRERFORT I FLUix II

Avui després de fer les cançons i danses de la caixa musical hem continuat amb el treball del SO FORT I SO FLUIX a partir de diverses activitats:

- Aprendre la cançó de: FORT I FLUIX


- Explicar el conte de'n PLOM (fort) i en PLIM (fluix) i d'aquesta manera aprendre a representar el so: fort i fluix


- OBERTURA DE CARMEN amb els mocadors


Hem acabat la sessió fent un tren de massatges i de fons podeu escoltar


GENER: FORT I FLUIX 

Avui després d'haver cantat i ballat les cançons de la caixa musical, a partir de diverses activitats hem continuat treballant el concepte de so fort i so fluix. Aquí us deixem algunes imatges de la sessió:

-Escoltant i movent els mocadors segons els sons de OBERTURA DE CARMEN 🔊




-Classificant els instruments segons si fan un so fort o un so fluix


Per acabar, mentre escoltavem i miravem una versió de piano de IMAGINE 🔊ens hem fet un massatge amb una pilota 


GENER: PRIMER DIA CLASSE DE MÚSICA 

Avui dia 24 de gener del 2022 comencem de nou amb les sessions de música.

La sessió l'hem dedicat a fer diferents jocs d'expressió corporal, també hem començat a aprendre alguna cançó nova  i hem acabat amb un massatge mentre escoltavem: 


- COMENCEM EL SEGON TRIMESTRE - 

DES DE L'AULA DE MÚSICA US DESITGEM MOLT BONES FESTES AMB LA SEGÜENT CANÇÓ!



DESEMBRE: ÚLTIM DIA CLASSE DE MÚSICA - PRIMER TRIMESTRE

Avui dia 20 de desembre hem fet un repàs de tot el que hem treballat aquest trimestre i hem jugat a alguns jocs musicals.

Després hem mirat el vídeo de la gravació de Nadal i hem acabat la sessió fent-nos un massatge amb una ploma.






DESEMBRE: GRAVEM EL VÍDEO DE NADAL I CONEIXEM LA CLASSE DE MÚSICA

Avui hem gravat el vídeo de Nadal que molt aviat podreu veure per aquí. Ens ho hem passat molt bé! Per fer-lo hem anat pel pati i a l'aula de música (ens ha fet molta il·lusió anar-hi i descobrir com era). A més, hem pogut tocar un instrument gegant!!!! Voleu veure quin ha sigut? Us deixem unes fotografies!!! 











Semblaven autèntics pianistes!!!
🎹 

NOVEMBRE: ACABEM LES MARAQUES!

Avui hem recordat alguna cançó d'aquest trimestre i a continuació, els fillets i filletes que hi erem hem acabat les maraques que haviem començat a la sessió anterior. 





NOVEMBRE: SANTA CECÍLIA
Dilluns 22 de novembre hem celebrat Santa Cecilia, dia de la música, d'una manera especial. A P3 hem iniciat un taller de creació d'instruments (una maraca) que acabarem la darrera setmana de novembre (esteu atents/es a les properes entrades al blog!). 
Aquesta maraca ens servirà per acompanyar la cançó que cantarem i ballarem aquest nadal per a tots vosaltres.

 Us deixem algunes imatges de la sessió (quan estiguin acabats els instruments podreu veure aquí mateix un vídeo de tot el procés):

 BALLANT EN JOAN PETIT (dansa escollida per l'encarregada)






 

INICIANT EL TALLER DE "LES MARAQUES"

 

          


NOVEMBRE: COM SONA?
Avui hem seguit treballant el so i el silenci. Ho hem fet buscant i classificant objectes que hi hagués per dins la nostra aula. Aquí en podeu veure el resultat:



També hem escoltat l'audició de 🐎 G. Rossini - Guillermos Tell 🔊
Per escoltar-la activament hem fet de cavallers:



A continuació, l'hem tornat a escoltar però hem agafat un elàstic gegant (i d'aquesta manera hem començat a treballar el fort i el fluix):



NOVEMBRE: JA ARRIBA EL FRED!
Durant aquest mes de novembre treballarem la cançó que farem aquest nadal. Per escoltar-la com a primera vegada avui hem utilitzat uns mocadors de colors. Ens ho hem passat genial!





Aquí us deixem l'enllaç per si voleu escoltar la cançó d'aquest Nadal: 


També hem repassat algunes de les cançons i activitats ja treballades durant el mes d'octubre. Aquí podeu veure com treballem el so i el silenci amb maraques:






I per acabar hem explicat el conte de: "Las jirafas no puden bailar".




OCTUBRE: LA TARDOR 🍁

Durant aquest mes, hem fet moltes activitats musicals relacionades amb la tardor. Hem cantat, hem ballat, hem tocat instruments, hem treballat el concepte de so i silenci...

A continuació, us deixem alguns d'aquests moments i els enllaços per si voleu escoltar-les! 




DANSA: EL BOLET PETITÓ




  • EXPLIQUEM EL CONTE DEL REI DEL SO I EL REI DEL SILENCI







SETEMBRE - BENVINGUTS/DES AL RACÓ DE MÚSICA 

Preparats i preparades per veure tot el que estem treballant a l'aula de música?! 

Aquí us deixem la cançó que sempre cantem abans de començar (cliqueu a sobre per escoltar-la):



No hay comentarios:

Publicar un comentario